۷ راهکار برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از بزرگترین ابزارهای بازاریابی کسب و کارها در این دوره می باشد. بی شک همه کسب و کارهای موفق به اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی پی برده اند و از آنها بهره کافی را می برند. برندهایی که فروش بالایی دارند از شبکه های اجتماعی خود برای فروش، معرفی و بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند و راهکار برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی خود دارند.
در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور می توانید شبکه های اجتماعی خود را پررنق کنید.
نگران نباشید. نیازی نیست که چند صد هزار تومان به آژانس های تبلیغاتی بپردازید، اما با منتشر کردن چندین عکس از محصولاتتان در شبکه های اجتماعی هم به جایی نخواهید رسید.
در عوض باید با تدبیر عمل کنید. به مخاطبان خود گوش دهید، چند حقه ساده اما سریع در مورد عکاسی یاد بگیرید (بله، میتوانید با گوشی هوشمندتان هم عکس بگیرید) و در نهایت، هویتی خاص برای برندتان ایجاد و مخاطبان زیادی را به دست آورید.
به منظور اینکه به شما کمک کنیم به این موارد دست پیدا کنید، از کندال کالی، عکاس، ویرایشگر و تصویرپرداز و همچنین مایکل لیون، عکاس، مدیر تولید محتوا و تصویرپرداز شبکههای اجتماعی دعوت کردهایم تا نکاتی را برای شما بازگو کنند.
لیون میگوید: “باید صادقانه رفتار کنید، داستان خوبی برای تعریف کردن داشته باشید و رفتارتان انسانی باشد، نه مانند یک ماشین. برندهایی که بهترین عملکرد را دارند، داستانسرایان خوبی بودهاند”
در ادامه به هفت نکتهای اشاره میکنیم که برای تولید محتوا و برندسازی در شبکههای اجتماعی به آنها نیاز خواهید داشت.
۱.نظم و تداوم، کلید موفقیت
لیون: “مهمترین توصیهای که برایتان دارم این است که در شیوه عکاسی، ارسال عکسها و نوشتن زیرنویسهای مناسب به شکلی مداوم عمل کنید. برترین برندها در شبکههای اجتماعی آنهایی هستند که در کارشان تداوم دارند و تصویری همیشگی از خود به مشتریانشان نشان دادهاند”
۲.به مخاطبان خود متکی باشید
لیون: “به مشتریانتان اجازه دهید بزرگترین معرفهای شما باشند. به عنوان مثال فرض کنیم که شما به کار فروش تیشرت میپردازید و افراد زیادی در شبکههای اجتماعی با تیشرتهای شما بر تنشان عکس میگیرند و شما را نیز تگ میکنند. اجازه دهید مردم معرف شما باشند. اما همچنین شما نیز عکس آنها را در پیجتان منتشر و از خریدشان قدردانی کنید”
کالی: ” گاهی باید برای انتشار عکس مخاطبان از آنها اجازه بگیرید. این مسئلهای برد- برد است و بیشتر مشتریان از این کار شما خوشحال نیز میشوند. اما به هر حال بهتر است مشتریانتان را بشناسید و در صورت نیاز ازشان اجازه بگیرید”
۳. نور طبیعی روز بزرگترین نعمت الهی
کالی: “چون عاشق این هستم که در بیشتر عکسهایم از نور طبیعی استفاده کنم، چون به نظرم خیلی بهتر از نورهای مصنوعی هستند. البته مگر اینکه بتوانید از عهده پرداخت هزینه استودیوی عکاسی با دستگاههای نورپردازی حرفهایشان برآیید. اما نور طبیعی تقریبا برای هر کسی قابل دسترس و استفاده است”
۴. بهترین راه استفاده از گوشیهای هوشمند
اگر بدانید که در گوشیهایی با سیستم عامل اندروید یا ios چطور باید گزینههای مربوط به تنظیم نور عکس را تنظیم کنید، میتوانید محتوایی خارقالعاده برای کسبوکار کوچکتان خلق کنید. من به وسیله گوشی آیفون و چند برنامه ویرایشگر تصویر، طوری عکسها را ویرایش میکنم که انگار با دوربین حرفهای گرفته شدهاند. فکر میکنم که من ۹۹ درصد عکسهایم را با گوشی میگیرم. ضمنا وقتی میخواهید عکسها را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید، نیاز به عکسی با تراکم پیکسلی خیلی بالا ندارید؛ چرا که مخاطبانتان آن عکسها را در صفحات نسبتا کوچک موبایلهایشان خواهند دید.
کالی: “خرید دوربینهای حرفهای لزوما از شما عکاس نمیسازد. داشتن دوربین عکاسی و عکاس بودن مترادف نیستند. البته ابزار اهمیت دارد، اما باید بدانید که چطور باید از آن ابزار استفاده کنید”
۵. الهام بگیرید
کالی: “کمی از وقت خود را به مشاهده و بررسی محتواهای موجود اختصاص دهید. خیلی از عکسهای نوآورانهای که میبینید، الهام گرفته از چندین عکس یا مفهوم هستند. مجموعهای از عکسها و تصاویر گرافیکی محبوبتان درست کنید. اگر قبل از ویرایش کردن عکسهایتان بدانید که چه میخواهید، کارتان خیلی سریعتر پیش خواهد رفت”
۶. عکسهای زیادی بگیرید و پاکشان نکنید
لیون: “وقتی میخواهید از یک محصول عکس بگیرید، سعی کنید از چهار یا پنج زاویه مختلف عکاسی کنید. هر کدام از این عکسها نمایانگر بخشی از محصول هستند و میتوانید در شبکههای اجتماعی مختلف از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال عکسهای مربعی گزینه خوبی برای اینستاگرام هستند. تنوع داشته باشید و از تعداد عکسهایتان نترسید”
۷. در مورد مسائل اجتماعی آگاهی داشته باشید
کالی: “بسیار مهم است که از اتفاقاتی که در دنیا میافتند، باخبر باشید. زمانی که فاجعهای در جایی نزدیک به شما رخ داده است، اصلا درست نیست که به ارسال عکس محصولاتتان بپردازید. حواستان را جمع کنید و انسان خوبی باشید”
منبع: کلیک طلایی
- ۰ نظر
- ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۴۴